• MISTRZOSTWA SZKOŁY W WĘDKARSTWIE SPŁAWIKOWYM

• 14 czerwca na Jeziorze Przytoczno odbyły się Szkolne Mistrzostwa w Wędkarstwie Spławikowym. Możliwość przystąpienia do zawodów gwarantował zaliczony test teoretyczny z wiedzy wędkarskiej, kolejny etap odbył się na wylosowanych stanowiskach nad jeziorem.

Wzięło w nich udział 9 zawodników, a poprzedzone były warsztatami z przygotowywania zanęt, które poprowadził pan Konrad Golec. I miejsce zajął - Hubert Kmieciak, II miejsce - Dawid Fedorczuk, III miejsce - Antoni Kucharyk.

Wszystkie złapane rybki wróciły całe i zdrowe do wody.

Każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom oraz  opakowanie zanęty, oficjalne wręczenie nagród odbędzie się podczas apelu kończącego rok szkolny.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

• WYCIECZKA KLASY IVc DO SZKLARSKIEJ PORĘBY

• W dniach 13-17 czerwca 2022 r. odbyła się wycieczka do Szklarskiej Poręby, w której wzięło udział 24 uczniów klasy IV c.

W poniedziałek rano 13. czerwca wyruszyliśmy ze Skwierzyny pociągiem. Dla niektórych uczniów była to pierwsza w życiu przejażdżka tym środkiem transportu. Po drodze mieliśmy 3 przesiadki w: Zbąszynku, Zielonej Górze i we Wrocławiu.  Choć podróż trwała prawie cały dzień, czas mijał szybko. Niektóre dzieci grały w karty, gry planszowe, państwa-miasta, inne czytały książki lub po prostu podziwiały widoki za oknem. Wieczorem dotarliśmy do Szklarskiej Poręby i mogliśmy zakwaterować się w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym “Wojtek”.

We wtorek odwiedziliśmy Hutę Szkła “Julia” w Piechowicach. Czwartoklasiści dowiedzieli się tam jak powstaje szkło. Mogli również ozdobić swoje własne szklanki. Potem pieszo udaliśmy się pod Wodospad Szklarka. W środę wspięliśmy się na Chybotka, a następnie koleistą i bardzo wyboistą drogą dotarliśmy do Wodospadu Kamieńczyk. Tam chętne osoby w kaskach zeszły stromymi schodami w dół, by z bliska podziwiać spadającą ze skał wodę. Po tych dwóch dniach pieszych wędrówek byliśmy bardzo zmęczeni. Przeszliśmy około 50 km w dość szybkim tempie, bo jesteśmy przecież klasą sportową.  W czwartek rano postanowiliśmy już mniej chodzić, więc udaliśmy się busami do Karpacza. Tam odwiedziliśmy Świątynię Wang i zwiedziliśmy miasto Karpacz objeżdżając je kolejką. Potem oczywiście każde dziecko miało czas na zakupy.

W piątek rano, niestety, musieliśmy udać się w podróż powrotną pociągiem do domu.

Weseli dotarliśmy do stacji Skwierzyna, by swoimi przeżyciami i wiadomościami podzielić się z innymi.

Na pewno nie zapomnimy wieczornych wygłupów przy ognisku, “ducha”, który okazał się być papugą Jasiem, odgłosów skrzypiącej podłogi w “Wojtku”, męczących wspinaczek po stromych kamienistych drogach, pięknych górskich krajobrazów oraz tych wszystkich wspólnie spędzonych chwil.

Nie możemy się już doczekać kolejnego wspólnego wyjazdu.

Anna Sewruk, Witold Podkowiński i uczniowie kl. IV c

• FINAŁ WOJEWÓDZKI W CZWÓRBOJU LA

•  Piękny stadion MOSiR w Żaganiu był areną zmagań najlepszych 6-osobowych drużyn reprezentujących powiaty z województwa lubuskiego. Sportowcy rywalizowali w 4 konkurencjach: bieg na 60 m, skok w dal, rzut piłeczką palantową oraz bieg na 1000m chłopców i 600m dziewcząt. Rywalizując z wieloma szkołami miejskimi nasi uczniowie zaprezentowali bardzo wysoki poziom i zajęli w województwie lubuskim - dziewczęta w składzie: J.Jokiel, M.Tratwal, W.Kisiel, M.Majchrzak, A.Krzystyniak, P.Kostjan zajęły IV miejsce. Chłopcy - K.Sudoł, W.Chrzanowski, W. Janowicz, J.Żagiel, W. Adamiak, D. Białecki zajęli VI miejsce.

Indywidualnie IV wynik w województwie osiągnął Kacper Sudoł i VI wynik Julia Jokiel.

Wielkie podziękowania dla nauczycieli - opiekunów za zorganizowanie transportu.

• FINAŁY WOJEWÓDZKIE W LEKIEJ ATLETYCE

• Kolejne wybitne sportowe sukcesy uczniów SP Przytoczna. Na stadionie w Międzyrzeczu 8 czerwca odbyły się finały wojewódzkie w Lekkiej Atletyce chłopców i dziewcząt w ramach Lubuskiej Olimpiady Młodzieży. W konkurencji rzut piłeczką palantową I miejsce z wynikiem 57,5 m zajął Kacper Sudoł. Ten sam zawodnik w konkurencji pchnięcie kulą zajął II miejsce osiągając 8,62 m. Bardzo dobrze zaprezentowali się pozostali finaliści z naszej szkoły: Zuzanna Dudek - piłeczka palantowa - V miejsce, Julia Jokiel - VI miejsce w skoku w dal i VII miejsce w biegu na 60 m, Aleksandra Krzystyniak w biegu na 600 m ustanowiła rekord życiowy  - 2.06,48.

• DZIEŃ MAMY I TATY w klasie Ia

• 8 czerwca klasa Ia uroczyście obchodziła Dzień Mamy i Taty. Pierwszoklasiści zaprosili do szkoły swoich rodziców i w świetlicy szkolnej wystawili spektakl z okazji ich święta.  Dzieci śpiewały też piosenki dla mamy i taty oraz zaprezentowały swoje umiejętności taneczne w układzie “Toca toca”.

Podczas występu, na twarzach zaproszonych gości dało się zauważyć uśmiech, a momentami również łzy wzruszenia. Artyści zostali oczywiście nagrodzeni gromkimi brawami. Na zakończenie nasi pierwszoklasiści wręczyli swoim rodzicom laurki i zaprosili na słodki poczęstunek.

Anna Sewruk

• WYCIECZKA SZKOLNA KLAS IIb I IIIb

• W dniu 6 czerwca 2022r odbyła się wycieczka klas II b i III b do Karczmy Taberskiej w Janowcu. Zostaliśmy tam przywitani po staropolsku chlebem i solą. Następnie odbyły się zajęcia edukacyjne, podczas których dzieci rozpoznawały rodzaje zbóż, poznawały zawody związane z etapami powstawania chleba oraz tradycje i zwyczaje ludowe tamtejszego regionu. Uczyły się przyśpiewek i tańców ludowych. Właścicielka karczmy p. Jolanta Taberska przedstawiła obrazowo dzieciom proces powstawania chleba pt. „Od ziarenka do bochenka”. Następnie zaprosiła wszystkie dzieci na warsztaty, gdzie każdy osobiście, samodzielnie wyrabiał swoje ciasto i formował swój bochenek chleba. Dzieci ugoszczone zostały smaczną zupą pomidorową i naleśnikami. Był czas na naukę, pracę i zabawę. Wszyscy na długo zapamiętają zapach chleba unoszący się w karczmie, gościnność i serdeczną atmosferę stworzoną przez właścicielkę gospodarstwa. Wszyscy z apetytem próbowaliśmy własnych wypieków. Dużą atrakcją dla nas była ścieżka przyrodnicza w parku w Kolesinie nad brzegiem Jeziora Wojnowskiego, gdzie zobaczyliśmy kamienną studnię, 200-letnie lipy, naturalne źródełka i przepiękne jezioro z wodnymi liliami. A później….kolejna niespodzianka zorganizowana przez właścicieli Dworu Kolesin – warsztaty taneczne. Atrakcją okazała się również możliwość zwiedzenia Portu Lotniczego w Babimoście. Ostatnim punktem naszej wycieczki był rejs galarami po rzece Odrze na odcinku Cigacice - Górzykowo, gdzie można obserwować nadodrzańską przyrodę, m.in. roślinność wodną czy gniazdujące tu czaple. Podczas wycieczki dopisywały nam humory i pogoda. W wyśmienitych nastrojach wróciliśmy do domu.

Wychowawczynie klas II b i III b Hanna Kozłowska i Anna Zaborska

• PLECIEMY WIANKI

• W czasie lekcji w klasie Ia omawialiśmy instrukcję plecenia wianka. Dziewczynki tak zainspirowały się tymi zajęciami, że postanowiły spróbować samodzielnie upleść wianek. Powstały niezwykle piękne prace. Nasze pierwszoklasistki tak się wprawiły w pleceniu, że do Komunii Świętej będą mogły pójść  w samodzielnie wykonanych wiankach.

Gratuluję im wytrwałości i kreatywności!

Anna Sewruk

• AKTYWNY DZIEŃ DZIECKA KLAS CZWARTYCH

• 1 czerwca klasy 4a i 4b wybrały się na wycieczkę do Poznania. W planie był Nowy Ogród Zoologiczny i Termy Maltańskie. Stolica Wielkopolski przywitała nas piękną pogodą, dlatego spacer po ZOO i jazda kolejką były czystą przyjemnością. Zwierzęta w pełnej okazałości ( słonie, żyrafy, wielbłądy) lub lekko ukryte ( lwy i tygrysy) wzbudziły nasz podziw. Największą atrakcją wyjazdu okazała się jednak wizyta w kompleksie basenowym. Tu szaleństwom wodnym ( pod czujnym okiem ratowników i pań ) nie było końca: zjeżdżalnie, pontony, rwąca rzeka, pływanie ( tylko dla wtajemniczonych). Aż żal było odjeżdżać. Ale tak na marginesie: ktoś zostawił w przebieralni klapek i do domu wrócił tylko z jednym, więc chyba musimy po niego pojechać:-)

• DZIEŃ DZIECKA W KLASACH PIERWSZYCH

• Jest wiele dni w roku, które dzieci lubią najbardziej. Niewątpliwie jednym z nich jest 1. czerwca. Jest to dzień szczególny w życiu dzieci na całym świecie.

W tym roku uczniowie klas: Ia i Ib ucieszyli się z faktu spędzenia ze sobą czasu na świeżym powietrzu. Wraz z wychowawczyniami Panią Anią i panią Lucynką udali się na przystań żeglarską na Jeziorem Przytoczno. Tam przy ognisku dzieci piekły kiełbaski i pianki. To był bardzo sympatyczny czas spędzony na wspólnych rozmowach i zabawach. Wszyscy mieli dobre humory.