• „PIERWSZE ABECADŁO” – wyprawka czytelnicza dla pierwszaka

Każdy uczeń pierwszej klasy, podobnie jak w poprzednim roku, otrzymał prezent – wyprawkę czytelniczą zawierającą m.in. książkę „Pierwsze abecadło”.

Mamy nadzieję, że dzięki niej szybciej opanują umiejętność czytania i chętnie będą sięgać po książki.

Wierzymy, że książka rośnie razem z dzieckiem, dlatego Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek” obdarowuje najmłodszych czytelników i ich rodziców wyjątkowymi Wyprawkami Czytelniczymi.

Odbiorcami kampanii są dzieci, które już samodzielnie sięgają po książki i próbują swoich sił w czytaniu. Motywem przewodnim książki „Pierwsze abecadło”, do której ilustracje stworzyła Iwona Chmielewska, stanowią kolejne litery alfabetu, które pomagają dzieciom w nauce ich rozpoznawania, a następnie składania w wyrazy i całe zdania. Wyprawki Czytelnicze otrzymają wszystkie szkoły podstawowe bez konieczności specjalnego zgłaszania się do projektu. Zarówno dla szkół, jak i uczniów udział w programie jest całkowicie bezpłatny.

Dorota Kmieciak

• SUKCES NASZYCH UCZNIÓW W TENISIE STOŁOWYM

• Kościelski Wiktor i Dominik reprezentowali naszą szkołę w drużynowych mistrzostwach Powiatu Międzyrzeckiego w tenisie stołowym. Zawody odbyły się 15 listopada w hali sportowej przy SP w Pszczewie. Nasi uczniowie w każdym meczu rozgrywali pojedynki indywidualne i w deblu.

Ostatecznie zajęli III miejsce w powiecie w kategorii klas VII – VIII.

Gratulujemy i zachęcamy innych do rozwijania swoich sportowych talentów.

Ze sportowym pozdrowieniem – Konrad Golec

• AKCJA POLA NADZIEI 2021/2022

• Gorzowskie Hospicjum Św. Kamila po raz 16 realizowało  kampanię „Pola Nadziei”. Nasza szkoła i parafia również w tym roku przyłączyła się do tej jakże ważnej akcji.

Akcja przypomina  społeczeństwu o potrzebach hospicjów, propaguje wolontariat, a kwitnące wiosną pola żonkili wyrażają  nadzieję i solidarność z osobami chorymi terminalnie i ich rodzinami.

Jak co roku  Hospicjum Św. Kamila  w ramach kampanii  zbiera niezbędne do funkcjonowania fundusze poprzez dystrybucję cebulek żonkila. W tym roku w szkole i przy parafii udało nam się sprzedać 800 cebulek żonkili i wesprzeć hospicjum o potrzebne środki.

To  dobrzy ludzie swoim przykładem, zaangażowaniem i postawą sprawiają, że Pola Nadziei zakwitają na wiosnę, a Hospicjum kontynuuje swą misję opieki i pomocy.

Zakupiliśmy 800 cebulek i zebraliśmy kwotę 1750 zł :)

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE!!!! I OCZYWIŚCIE LICZYMY NA PAŃSTWA ZA ROK:)

Dorota Kmieciak, Iwona Bigoraj

• MISTRZOSTWA REJONU W PIŁCE RĘCZNEJ

Dnia 28.10.2021r. w Słubicach odbyły się Mistrzostwa Rejonu w Piłce Recznej Chłopców.

I miejsce - SP6 Świebodzin

II miejsce - SP Przytoczna

III miejsce - SP2 Słubice

Wyniki naszych zawodników:

SP6 Świebodzin - SP Przytoczna    14:11

SP Przytoczna - SP2 Słubice        11:8

• WYCIECZKA KLAS IIb i IIIb DO MNISZEK.

• W dniu 27 października klasy II b i III b pojechały na wycieczkę do Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach. Dowiedzieliśmy się jak pracowali dawni rzemieślnicy, jakich narzędzi używali na co dzień. Zwiedziliśmy zabytkowe budynki folwarczne. Przewodnik oprowadził nas przez specjalnie przygotowane stanowiska - od kowala poprzez warsztat bednarsko - stolarski, szewski, garncarski, stanowisko praczki, pszczelarza, warsztat wikliniarski do składu kolonialnego i dawnej kuchni. Największą radość sprawiły nam jednak warsztaty wikliniarskie. Każde dziecko samodzielnie wyplatało wózek, który wzięło ze sobą do domu. Wycieczka bardzo nam się podobała, będziemy ją mile wspominać. Już nie możemy doczekać się kolejnej wycieczki.

Uczniowie klas II b i III b oraz wychowawczynie A. Zaborska i H. Kozłowska

• Z WIZYTĄ W ZAMKU W MIĘDZYRZECZU

• W ostatni piątek października wszystkie czwarte klasy pojachały do Międzyrzecza, aby zwiedzić Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej im. Alfa Kowalskiego. Podróż autobusem była krótka. Na miejscu nauczyciele podzielili nas na dwie grupy. Pierwsza udała się do muzeum, a druga w tym samym czasie poszła oglądać zamek.

Zwiedzanie zamku zaczęło się od odwiedzenia sali tortur. Było tam m.in. krzesło nabijane gwoździami, krucza klatka oraz dyby. Przewodnik opowiadał historie, w jaki sposób wykorzystywano te narzędzia do karania przestępców. Weszliśmy też na wieże zamkowe. Wysłuchaliśmy opowieści o tym, jak żołnierze pilnowali i bronili zamku.

Zwiedzanie muzeum rozpoczęliśmy od oglądania kolekcji portretów trumiennych. Potem przeszliśmy do następnej sali, gdzie znajdowały się portrety zamożnych mieszkańców Międzyrzecza i okolic. Były tam też skrzynie, krzesła, księgi i inne przedmioty do nich należące.

W podziemiach muzeum znajduje się opis grodu i podgrodzia międzyrzeckiego. W jednej z sal są dwie makiety miasta Międzyrzecz z XVII i z XX wieku. Są też kolekcje strojów ludowych, instrumentów oraz przedmiotów codziennego użytku, które wykorzystywali mieszakńcy z obszarów zachodniej Wielkopolski w początkach XX wieku, np. kołowrotek, piła, formy piekarskie do wyrobu pierników. Jedno pomieszczenie zostało przerobione na izbę mieszkalną z końca XIX wieku. Znajduje się tam kołyska, łóżko, stół, zastawa kuchenna, a nawet łapka na myszy.

Wycieczka była bardzo interesująca i pouczająca.

Kornelia Pastuszek

• WYCIECZKA KLAS Va I Vc DO ZIELOMYŚLA

• W piątek 8 października 2021 roku z całą klasą wybraliśmy się na wycieczkę rowerową do Zielomyśla.Opiekunami wyprawy byli : Pan Marek Korczyński i  Pan Tomasz Piotrowski.Odbyła się ona zamiast zwykłych lekcji w szkole.

Wyruszyliśmy z Przytocznej o godzinie 8.00.Drogą polną dojechaliśmy do małej miejscowości Lubikowo.Tam własnie nad pięknym jeziorem zrobiliśmy sobie dwudziesto minutowy postój.Po chwili wypoczynku wyruszyliśmy w dalszą podróż.Mijaliśmy po drodze malownicze pola i piękne lasy.Krajobrazy,które mijaliśmy bardzo nam się podobały.Jechało nam się przyjemnie,spostrzegliśmy się,że jesteśmy już na miejscu.Głowną atrakcją w miejscowości Zielomyśl była Góra Trębacza, z której po wejściu na nią podziwialiśmy gminę Przytoczna.Wszyscy uczestnicy wycieczki byli zachwyceni widokami.

Następnie nadszedł czas na zasłużony odpoczynek i posiłek, po czym ruszyliśmy zadowoleni w droge powrotną do domu.W Przytocznej byliśmy o godzinie 13.00, trochę zmęczeni, ale szczęśliwi z naszej wyprawy.

Wycieczka była bardzo ciekawa i pouczająca.Pogoda nam dopisała, był piękny słoneczny dzień.Poznaliśmy ciekawe i malownicze zakątki naszej gminy.Mogliśmy podziwiać uroki natury.Każdemu polecamy i zachęcamy do takiej przejażdżki rowerem.